fredag 10. juli 2020

Oppdatering angående mine sitrusplanter


I mai 2019 skaffet jeg meg et sitrontre og et kumquat-tre. I dagens innlegg kommer det en oppdatering hvordan det går med disse plantene.

Begge plantene har klart seg. Sitrontreet (til høyre) har likevel klart seg best. Det har gjevnlig vokst blomster og nye blader på treet, siden omtrent slutten av mai, om jeg husker riktig.

Kumquat-treet har slitt en del. I en periode mistenkte jeg at planten hadde dødd. I løpet av de siste to ukene, har det vokst frem nye grønne blader. Det ser ut som om den vil klare seg likevel.


Om bloggen ellers

Av og til begynner jeg på forskjellige innlegg, som jeg ender opp med å ikke fullføre. Tematikker som jeg har vurdert å skrive om inkluderer:

- Vurderinger rundt det å eventuelt skaffe ny madrass og/eller overmadrass. Sover jeg egentlig i en ergonomisk optimal seng?
- Hva slags rating jeg gir til forskjellige norske dialekter. Altså rent estestiske vurderinger.
- Hva slags rating jeg gir til ulike språk. Også estetiske vurderinger.
- Å skrive om grubling fra et psykologi-perspektiv. Jeg har lest litt i en bok av Guy Winch, som jeg synes har noen intressante beskrivelser.
- Å skrive om det å bli avvist og/eller om traumer. Det også med utgangspunkt i en bok av Winch.
- Norsk og internasjonal fotball. Endringer i RBK, fremgang i Solskjærs United, talenter som Erling Håland og Mason Greenwood.

Synes bloggleser at noen av disse tematikkene kan høres interessant ut? Skriv gjerne din mening i kommentarfeltet.

2 kommentarer:

  1. Jeg ville helst lese om dine tanker rundt Guy Winch boka, og om psykologi ellers. Men det med rating til språk høres morsomt ut.

    SvarSlett
  2. ja takk til alt=)

    vi plantet noen sitronfrø i vinter. de har nå 6 blader.

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...