torsdag 27. oktober 2016

Hverdagens misforståelser, feilvurderinger uhell og tabber


Klæbbing er et trøndersk uttrykk som dreier som om klønig og uhell. En snøball av småklæbbing kan gjøre enhver person ganske irritabel. Det er litt irritabelt at mobilen som skulle være vanntett ble ødelagt av vann, at det vanntette sd-kortet jeg satt inn ikke lot seg lese av mobilen, og at jeg dermed lagret video og bilder direkte på mobil i stedet for sd kortet.


I dag fikk jeg forespørsel om å møte et tilreisende tango par kl 13 på kafe krem. Men da jeg kom dit, kunne jeg ikke se dem og jeg ventet en god stund, før endte opp med å dra uten å møte dem. Underveis hadde jeg sent meldinger til Hjard for å finne ut hva som hadde skjedd, og Hjard fikk tilsynelatende intet svar fra dem. Her er det småklæbbing at jeg ikke hadde en teknisk løsning for kontakte dem direkte.

Jeg syklet fra midtbyen og til sirkus shopping fordi jeg tidligere har hentet euro derfra, men i dag var den minibanken i ustand, så jeg syklet tilbake til midtbyen for å ta ut euro. Her er det klæbbing av meg å ikke skjekke minibanken på vei inn mot byen og ikke på vei ut av byen.


Etter at jeg hadde vært i en matvarebutikk kom jeg på at jeg burde sjekke tiden, jeg ble også usikker på når jeg skulle møte danseparet til privatleksjon. Var det klokken 16 eller klokken 17? Jeg skjekket på det min gamle mobil og så at det var klokken 16. Her var det bra at jeg hadde min gamle mobil i stand, og at jeg hadde fått nano simkort til å passe i den. Jeg skyntet meg hjem for å hente dansesko, før jeg syklet til xact nær dora. Her var det småklæbbing at jeg følte på litt stress siden jeg visste at jeg kom til å komme 5 minutter for sen til privatleksjonen.


Før vi begynte privatleksjon, småklæbbet jeg med å prøve å forstå hvorfor jeg ikke hadde oppdaget dem på kafe krem. Jeg gav opp å prøve å forstå dette da jeg brukte google translate på mobilen, og skrev engelsk tekst, slik at mobilen kom med oversettingsforslag til spansk, men vi forsto likevel ikke hverandre. Her småklæbbet jeg meg å i heletatt forsøke å kommunisere på engelsk. Jeg skulle bare sagt: no hablobablobablo espanol.

Under privatleksjonen til paret opplevde jeg at jeg klæbbet ganske mye med selve danse-steget, men det føltes som om klebbingen lå i dansesteget til den tilreisende følger. Det ble vel bedre med meg etter hvert. Jeg kom til å tenke at jeg rett og slett ikke kan bli en god tangodanser i Trondheim, da det ikke er nok folk her som kan tango på høyt nivå. Hvis jeg skulle lært tango godt i europa måtte jeg kanskje flyttet til Moskva.

Da Hjard kom etter privatleskjon, ble det noe oppklaring hvorfor jeg ikke hadde møtt dem tildigere på krem. Det virker som om de hadde ventet i hotellresepsjonen, og ikke selve kafeen.

Dagens siste klæbbing er at jeg var 5 minutter for treg med å skrive innlegget, slik at jeg nå egentilg bør bytte ut alle setninger som sier "i dag" med "i går". Kanskje burde jeg nå i stedet si at dette var den nye dags første klæbbing.

1 kommentar:

  1. Skikkelig klæbbedag.. morsomt å lese for andre om bloggers klæbb.

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...