onsdag 5. februar 2014

Hva gjør en bloggeir hvis han blir passiv?

Jeg idemyldrer ofte om hva jeg kan skrive på egen blogg. Kanskje jeg skal skrive om hvordan jeg og spillet footballmanager 2014 spilte bodø/glimt opp av adecco ligaen 2013 sesongen med 90 poeng, altså seier i hver eneste kamp ut hele sesongen? Kanskje jeg skal skrive om hvordan jeg løste Hellas sine økonomi og gjeldsproblem i democracy 3 ? Kanskje jeg skal skrive noe om Magnus Carlsens sine sjakkspill i den nylige gjennomførte Zürich Chess turneringen som han vant?

Idee etter idee kommer men blir forkastet nesten i det øyeblikket det ble skapt, for ideen var ikke god nok. Av og til konfronterer jeg meg selv med spørsmål om jeg i det daglige tenker for mye på tango. Tanker jeg tenker er for eksempel: Kan jeg forstå hvorfor jeg liker å drive på med tango egentlig? Hva om jeg ikke liker tango i en alder av 90 år, gitt at jeg blir 90 år, hva har skjedd da? Kanskje jeg skal lage en tango-klokebok, slik at jeg unngår noen form for regresjon i tango?

Tango, sjakk, politikk og fotball er kanskje sånne ting der hvor der er sant for meg at jeg kan synes det er interessant, men det blir kun min sannhet. For bloggleser Kristian blir det antageligvis sant at kun sjakk, av de nevnte interessefelt er interessant for han. Når det gjelder Brage, Jakob og Nils, spørs det om noen av disse interessefeltene er interessant. Kanskje det oppstår et øyeblikks tango-inspirasjon hos bloggleser, men at formeningen er like stabil som tjernobyl i 86, altså meget ustabil.

Som blogger er det viktig å unngå å gi negativ feedback til seg selv. Jeg må unngå å tenke i retning: Jeg klarer ikke lenger å finne på noe bra. Geirknappen klarer ikke lengre å opprettholde kvalitet. I samme slengen kan jeg nevne at jeg tror Brage stemte 4 ganger på sin egen blogg at bloggen er en horete kopi av geirknappen. Hvis dette stemmer, så har Brage offentlig gitt seg selv negativ feedback, noe som jeg tror er ugunstig.



Jeg kan nevne at jeg stemte nei på denne pollen. Det eneste ansvarlige å stemme på en slik poll er antageligvis å stemme "litt".

6 kommentarer:

  1. Jeg synes at det er positivt å være en horete versjon av geirknappen. Hvordan fant du ut at jeg hadde stemt 4 ganger på JA? tango er bra. syntes det var et trivelig lite miljø der vi var å danset tango. Håper for din del at du forstetter med det. Jeg snakket med et par personer som syntes du var veldig flink, og det syntes jeg også =)

    SvarSlett
  2. Jaja... Av en eller annen grunn tenkte jeg at ordvalg "hore versjon" i denne sammenheng var en negativ beskrivelse.

    SvarSlett
  3. nejisj. du må se humoristisk på det. horete er ikke det samme som hore =)

    SvarSlett
  4. Trenger ikke være så kompliserte tema vel. Leser gjerne om de enkleste ting og tang..

    SvarSlett
  5. Enkle sjeler koser seg med enkle ting.

    SvarSlett
  6. Ok... Enkle ting.

    Uansett... "Av og til konfronterer jeg meg selv med spørsmål om jeg i det daglige tenker for mye på tango."

    Hvem skulle trodd at jeg i mitt liv skulle ytre en slik setning...

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...