torsdag 19. september 2013

Aktivitetene til en arbeidsledig bloggeir

Hos tannlegen

Fredag i forrige uke dro jeg til tannlegen. Det var en fredag den 13, altså en kombinasjon dag og dato som overtroiske assosierer med uhell. Det var også 6 år siden sist jeg var til tannlegen. Jeg innser selvsagt at jeg burde ha oppsøkt tannlegen oftere enn som så. Det skulle kun være en tannsjekk, og resultatet fra denne var slett ikke så ille.

Da jeg for 6 år siden var til tannlegen fikk jeg vite at jeg hadde et begynnende hull i en visdomstann, dette hadde utviklet seg til et faktisk hull per dags dato. Jeg hadde også fått et hull på tannen ved siden av denne visdomstannen, men såvidt jeg skjønte så var det ikke verre enn som så.


Kinder geirknappen overraskelse

Per dags dato er denne bloggeir en arbeidsledig mann. Jeg innser at det er sjanse for at jeg kan bli ganske passiv i hverdagen. På fredagen oppsto en idee som jeg kalte for "kinder geirknappen overraskelse". Fra reklamen til "kinder overraskelse" var det slik at man fikk tre ønsker på en gang i form av overraskelse, utfordring og sjokolade (youtube link).  "Kinder geirknappen overraskelse" blir da hvis jeg får til tre oppnåelser i hverdagen på en og samme dag. Jeg mener at jeg oppnådde dette for eksempel fredagen da jeg var til tannlegen, samtalte på nav, og bakte eget brød.

Jeg klarte ikke komme like langt neste dag, da min eneste oppnåelse var å skaffe nye klær. Jeg gjorde meg noen tanker hva jeg kunne forsøke å oppnå i hverdagen. For eksempel kunne jeg forsøke å bevege meg i en kulturell retning med å lage maleri eller øve fiolin, gitar eller piano. Jeg kunne lage et litt mer elegant middagsmåltid.

Når det gjelder organiserte aktiviteter er det slik at jeg fortsatt danser tango slik som Brage krevde i fjor. Dette på Ntnui gløshaugen med forlengelse av medlemskap, noe som er mulig fordi jeg studerte på våren. Å opprettholde interessen for å løpe og trene opp løpsgaselleferdigheter kan bli vanskelig.

4 kommentarer:

  1. Mitt forslag er det konstruktive lykkehjul. Snurr hjulet og det velger ut et konstruktivt daglig gjøremål. Så kan man legge seg med god samvittighet. Forslag til lykkehjulaktiviteter: trening, tur, feinsmekker middag, åpen søknad på jobb, tur.... annet?

    SvarSlett
  2. SpiserBrødskiveMedLeverposteiNåNils19. september 2013 kl. 22:52

    To me you will always be a born gazelle !

    SvarSlett
  3. Flott å lese at du ønsker å gjøre noe konstruktivt om dagene =) skal prøve å få laget et nytt blogg innlegg selv snart. men gidder ikke å bruke tid på det mens jeg er i utlandet =)

    SvarSlett
  4. Må passe på å opprettholde ideen om å gjøre noe konstruktivt om dagene.

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...