onsdag 26. juni 2013

Nattesdrøm om uvanlig oppførsel

Jeg drømte at jeg satt for meg selv i en trappesoppgang av betong. Et fremmed voksent kvinnemenneske kom gående opp trappen og stoppet opp ved siden av meg. Hun gjorde så noe uvanlig: Hun gned så kinnet sitt mot foten min som et slag husdyr ville ha gjort. Hun virket ikke fjern, men det var mer som om handlingen var en naturlig det av hennes kultur. Og det var drømmen slik jeg husker den.

Det var ingen ubehagelig opplevelser knyttet til drømmen. Det er lenge siden jeg har skrevet ned en nattesdrøm på bloggen. Jeg var også litt i tvil om det er noen vits å skrive den, men samtidig tenker jeg bloggleser nå få muligheten for å komme med psykologiske teorier om hvorfor en slik drøm oppstår.

Selv har jeg egentlig ingen ideer for hvorfor en slik drøm oppsto. Jeg har ikke sett så mange dyr i det siste. Det siste jeg  har var vel et suicidalt pinnsvin som krysset veien oppe på Markaplassen.

6 kommentarer:

  1. Denne var tricky gitt..Eneste jeg kan forstå er at du må ha sett noe spesi på Discovery channel eller lignende..Neppe noen dypere mening bak den ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Beste forklaring hittil. Det lar seg kanskje ikke finne forklaringer til nattesdrømmer.

      Slett
  2. Tre ting...
    1 Jeg endret slik at det ikke lengre er ord-bekreftelse

    2 Jeg hadde en oppsummering av kandidater til året kommentator, og i den sammenheng skrev jeg at Nils stilte med et sterkt kandidatur. Jeg vil nå presisere at ingenting er avgjort og at alle kandidater har mulighet til å vinne kåringen.

    3 Den som kommer med god forslag forklaring til problemstilling presentert i dette innlegg (årsak til drøm) får bonus.

    SvarSlett
  3. Uhh. Bonus. :) har lyst på blogg poeng, men har ikke noe fornoftig å komme med. Fint innlegg foresten. Bisarre drømmer er morro for Brage.

    SvarSlett
  4. Drar til Fauske i dag. Satser på å finne på et interessant innlegg når jeg kommer tilbake om litt mindre enn 2 uker.

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...