søndag 17. september 2023

Fiender av menneskeheten


Nylig hørte jeg følgede sitat: "Å øke kjernefysisk risiko gjør deg til en fiende av menneskeheten som helhet". Jeg hørte dette i en Youtubevideo fra Vlad Vexler, som igjen hadde hørt det fra John Dunn.

Vlad Velxer forklarer i sin video hvorfor vi burde anse Sergei Karaganov som en fiende av menneskeheten. Videoen til Vexer er ganske ny, men jeg har likevel drømt på natten om dette utagnet flere ganger.

I drømmen er det noen som holder en lidenskapelig tale: "La meg fortelle dere hva som kvalifiserer en person for å være en fiende av menneskeheten. En person som gjennom ekstem ansvarsløshet øker sjansen for at menneskeheten blir utryddet, er en fiende av menneskeheten. Sergay Karaganov, du er en fiende av menneskeheten."

Hele talen var lengre. Jeg husker ikke nøyaktig hva slags ord som ble brukt, heller ikke omtrendighetene. Kanskje det var som en scene fra "Tom Clancy's Splinter Cell", men også med et engsjement som det Olaf Scholz hadde i en tale rettet mot demonstrandter i sommer (se DW-video YouTube).

Jeg tenkte det kunne være interessant å skrive om denne drømmen, siden jeg allerede to ganger på to forskjellige netter har drømt om den samme talen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...