søndag 23. februar 2020

På vinterferie i Moen

Da jeg satt ved oven på hytta, kom jeg på tanken å skrive et dikt i hytteboka:


Søndag 23.02.2020

Jeg sitter i en behagelig stol,
men ute er det ikke sol.
Ute har jeg lagd en snømann-gnom.
Teodor tar et bilde uten mye kamera-zoom.
Onkel må passe på når Fredrik kravler omkring.
Ovnen er varm og vi vil ikke ha skriking.

Geir.

Andre som var på hytta den dagen: Brage, Sandra, Kristian, Eline, Sindre, Marie, hunden Torre og min far Trond.

Det var torsdags morgen jeg ankom Fauske med natt-toget. Kristian, Teodor, Eline og Fredrik kom også med det toget. Jeg tar dagtoget tilbake til Trondheim i morgen.

Snømann-gnomen ble ødelagt da Trond ryddet vekk snø fra taket på hytta. Det kan ha vært et uhell. Jeg fikk ikke tatt noe blide av den, men kanskje en dag får vi se bildet Teodor tok.

Påfunn i løpet av ferien:

- Spille på mitt elektriske piano.
- Prate med familie.
- Se på TV eller på mobilen.

2 kommentarer:

  1. Må ha vært et hyggelig opphold dette. Vil se snøgnom en gang

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...