lørdag 8. november 2014

Android 4.1.2 Samsung galaxy s2 fiks


Nylig har min venn Jakob lagd et par apper for mobiltelefon. Da jeg skulle installere disse appene på mobilen, fikk jeg en feilmelding som sa at det ikke var nok plass på mobilen. Det gikk litt samtaler mellom meg og Jakob hvor problemet lå. Jeg trodde først at problemet lå ved selve appen, at for eksempel den forsøkte å lagre noe på et sd kort som jeg ikke har.

Etter hvert la jeg merke til ingen av appene på mobilen hadde blitt oppdatert nylig. Jeg skjønte dermed at dette kanskje er et problem som millioner av samsung galaxy S2 brukere har. Min første reaksjon var å tenke på hvem som hadde ansvaret for feilen. Er det google, som lager android, eller er det samsung, som har solgt selve enheten? Jeg mente at problemet lå hos samsung, og ikke google. Jeg skjønner ikke hvorfor samsung lar oss, galaxy s2 brukere, bruke en gammel versjon av android, når versjon 4.4.4 eksisterer.

Jeg søkte på nett og fant en ganske enkel løsning på problemet. Gå først til telefon-tastaturet og skriv : *#9900#

 

Følgende skjerm vil så komme opp:


Her kan man trykke på : Delete dumpstate/logcat

Dette alene løste problemet for meg. Så var det på tide å legge til Jakob sin app på mobilen, og spille mygg...


... for å lære hvordan malaria fungerer.

Eller spille kake-mann på Jakobs kontor.


Her er linkene til Jakobs apper, dersom det er interessant:

Malaria appen:

https://play.google.com/store/apps/details?id=ox.ac.uk.ndm.MalariaInteractive

Jakobs kontor appen:

https://play.google.com/store/apps/details?id=ox.ac.uk.ndm.Office_NDMS

3 kommentarer:

  1. Har slitt med min s2. Takk for tipset

    SvarSlett
  2. Det er apps som fremdeles er under utvikling, så man må rekne med en del bugs. Disse vil fikses automatisk i fremtiden. Malaria appen prover å spre kunnskap om malaria livssyklusen på en ny kreativ måte.

    Jeg ser at framerate er saerdeles lav på galaxy s2. Men det er kult å se at den kjorer i det hele tatt på en 3 år gammel s2.

    På kontoret mitt skal det egentlig vaere vegger og tak, men de forsvant? bug.

    SvarSlett
  3. Jeg synes edutainment er en god idee. Spill eller apper kan antageligvis konkurrere med for eksempel dokumentarer.

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...