mandag 20. april 2020

Min notesamling 2020


I fjor høst skrev jeg et innlegg om fortollingsgebyret som var ventet å komme 1. januar 2020. Innføringen av denne ble utsatt til 1. april 2020. Jeg tolket det slik at dette ville bli døden for eBays tjenester i Norge.

I slutten av februar begynnte jeg å kjøpe ganske mange noter fra nettopp eBay.

Bildet over er fra i dag. Det viser meg sammen med min totale notesamling. Notesamlingen har vokst ganske mye siden juni 2019.

Her står jeg ikke i veien for noen av notene.

Jeg må innrømme at jeg kan ha misforstått hva som ville komme i år angående avgifter. Det ser ut som om eBay og andre, har registrert seg i et momsregister (VAT On E-Commerce), slik at kundene ikke må betale det skrekkelige fortollingsgebyret, men kun betale moms (dinside, skatteetaten).

Hamstringen av noter som jeg har hatt, var egentlig ikke nødvendig. Vanlig moms på varer kan jeg tåle. Kanskje det viktigste uansett er at jeg har noter, og ikke hva de kostet (eller ville kostet).

 Å ha mye noter er bra for å unngå å bli lei av å spille på pianoet. Synes bloggleser at min notesamling mangler noe? 

Ps: Jeg la igjen notene med Knutsen og Ludvigsen. Klønete av meg. De er med på bildet som er i en av linkene.

4 kommentarer:

  1. Har blitt en del notebøker med tiden ja! Gøy å høre kjente melodier fra pianoen nå om dagen. Du har blitt veldig god til å spille :-) Vanskelig å komme på bøker du kunne kjøpt, når du har så mange. Hva med flere filmsangbøker? Eller denne:

    https://www.norli.no/populaere-melodier?gclid=Cj0KCQjw7qn1BRDqARIsAKMbHDabAL04AUk5vP27BgQT8f_y0TVpWK5HyNQZ1Nsy38518Gr1wQSVFZ8aAhZiEALw_wcB

    SvarSlett
    Svar
    1. I produktbeskrivelser av noter ser jeg ofte etter hele innholdsfortegnelsen av melodier. Jeg ser helst også en prøveside for å vurdere kvaliteten på selve notene.

      For linken ser jeg at absolutt ingen melodier er oppgitt. Selv ikke på pax forlag sine sider finnes det slik informasjon. Jeg kan dermed ikke svare på om jeg tror det kan være bra.

      Slike mangler er dessverre svært vanlige hos norske forlag, ser det ut som. Hadde forlagene vært mer profesjonelle, så tror jeg de ville solgt mye mer.

      Slett
  2. Fin kolleksjon det der, veldig omfattende og variert. Du har nok mye mer noter enn meg. Men har du mye filmmusikk, f.eks. av Zimmer, John Williams, Morricone, eller James Horner? Det kunne vært interessant å høre.

    SvarSlett

Hvem kan bli årets kommentator mon tro...